
Hansenberg har udarbejdet en database for opgaver, der kommer ind til SKP fra eksterne og skoleinterne kunder. Formålet er, at både instruktør og elever kan se og løbende opdatere status af en given opgave.
Databasen er oprettet for samtlige SKP-ordninger, hvor man opererer med eksterne kunder.
Et "ordrestyringssystem"
Til den konkrete omsætning af databasen til et "ordrestyringssystem"

benytter skolen et internt lukket helpdisk system, hvor medarbejdere kan angive en opgave til skolens IT-afdeling og Byggeservice.
Systemet tillader kun medarbejderne adgang. Dette system håndterer nu også skolens interne ordrestyringssystem for SKP-opgaver inden for uddannelser med SKP.
Efter ledelsens godkendelse vil systemet blive markedsført over for skolens medarbejdere, der herefter kan melde opgaver ind.
Afdækning af skolens interne produktionsflow ved SKP-opgaver
Udfordringen er ift. systemet, hvordan eksterne kunders ordre kan indarbejdes i systemet. Til dette formål er de i interne procedurer blevet beskrevet. En medarbejder har interviewet de pågældende instruktører og andre invoolverede til dette formål.
Download vejledning i
beskrivelse af produktions flow i SKP-ordninger på Hansenberg (okt. 12).